Zer da Hezkuntza Sozio-emozionala?

ZERGATIK ETA ZERTARAKO HEZKUNTZA SOZIO-EMOZIONALEKO PROIEKTU BAT?

Hezkuntza sozio-emozionala, zer da eta zertan datza?

Ikasgeletako bizikidetza hobetzen lagundu ahal izateko, eta, zeharka, hezkuntza-komunitatean bertan, Bizikidetza Aholkularitzak Hezkuntza Sozioemozionaleko Proiektu bat sortu du, hezkuntza emozionala curriculum-eduki gisa sartzeko. Ikastetxeko Hezkuntza Proiektuaren nortasuna eta filosofia aberasten dituen eraldaketa pedagogikoko prozesua sustatuz.

Laguntza Programaren barruan, Hezkuntza Emozionaleko Proiektua ikasleen, irakasleen eta hezkuntza-komunitate osoaren ongizate emozionalera bideratzen da. Familiak, era berean, eraldaketa-prozesuaren parte dira. Zentro osoa da aldaketarako motorra.

Haur eta Lehen Hezkuntzako zein Bigarren Hezkuntzako etapetako ikastetxeei zuzenduta dago.

LOMLOE hezkuntza-lege berriak hezkuntza emozionala eta balioen garapena ikasgai guztietan landuko direla dio.

Komeni da jazarpenaren prebentzioaren kontzeptua gainditzea, hezkuntza-ekintza tratu ona sustatzera eta berdinen arteko ondoezak tratatzera bideratzeko. Horrela, ongizate emozionala indartuko da, indarkeriazko jokabideak saihesteko helburu argiarekin.

Hezkuntza-eremuan, beharrezkoa da gatazkak konpontzen jakitea, leherketa- eta sufrimendu-fase batera iritsi aurretik, fase horrek zaildu egiten baitu gatazka kudeatzea. Ondoezaren kontzeptuari aurre egin behar zaio, zentzu zabalenean ulertuta: minarekin, talde-kohesiorik ezarekin, enpatia eta asertibitaterik ezarekin eta errespetuzkoak ez diren harremanen bizipenarekin zerikusia duten emozio guztien multzoa.



 

Bizikidetza eraikitzeko hezkuntza-prozesu partekatu gisa ulertu behar da, non pertsona guztiek elkar aberasten duten, beren ekarpena eginez.

Eskolaren lana funtsezkoa da, bai detekzioari dagokionez, bai espazio seguruak sustatzeari dagokionez. Eta irakasle sentikorrak, kontzientziatuak eta sentsibilizatuak behar ditu, ikasgelan gertatzen diren harreman-, topaketa- eta desadostasun-prozesuak erregulatzeko komenigarritasunari dagokionez.











 


 

Haur Hezkuntza

Elkarrrekin bizitzen ikasten

Hezkuntza Sozio-emozionala haur hezkuntzaren esparruan

Yo estoy, tú estás
y ella está y él también;
y todos los que estaban, estuvieron y están muy bien.
Estamos, estaremos
nosotros; ella y él
estarán lado a lado y yo, que estuve, estaré.
Y si acaso estuviera
alguien que no haya estado alguna vez, ¡bienvenido!,
que estar es lo importante –y que todos estén.

David Cherician


Hezkuntza Sozioemozionaleko Proiektuaren material didaktikoa Carme Boque Torremorrel-ek sortu du.

3, 4 eta 5 urteko mailetan banatuta dago.

Hauek dira hartzen diren helburuak:
- Ikasgelako ongizate emozional eta sozialaren giroari buruzko hausnarketa sustatzea.
- Osasuna eta emozio- eta harreman-segurtasuna indartzeko tresna praktikoak sustatzea (bizikidetza positiboa sustatzea, jokabide negatiboak prebenitzea, gatazkak konpontzen parte hartzea eta bakea).
- Haur Hezkuntzako hezkuntza-komunitatean egotera eta bertan egotera animatzea, pertsona guztiei harrera eginez eta haien duintasuna modu berean errespetatuz.

Honako hauek dira ardatz tematikoak, hari eroale gisa:
Kontzientzia emozionala, autoestimua eta enpatia.
Taldearen kohesioa, kide izatea eta elkar zaintzea.
Komunikazioa, asertibitatea eta entzute aktiboa.
Gatazkak konpontzea, zirkulu errestauratiboak eta bitartekaritza.
Ongizate emozionala, bakea eta zoriontasuna.

 


 

Lehen Hezkuntza

Bihotzetik bidelagun izatearen artea

Hezkuntza Sozio-emozionala Lehen Hezkuntzaren esparruan

“El arte de acompañar desde el corazón”

Lehen Hezkuntzako Hezkuntza Sozioemozionaleko Proiektuaren material didaktikoa Ekologia Emozionalaren Institutuak sortu du, eta Ekologia Emozionalaren Eredua jarraitzen du, Jame Solerrek eta Mercé Conanglak sortua.

Lehen Hezkuntzako 1. mailako 2. mailako, 3. mailako 4. mailako, 5. mailako eta 6. mailako mailetan banatuta dago.


Hauek dira hartzen diren helburuak:

Nafarroako ikastetxeetan hezkuntza emozionalaren ezarpenean aurrera egitea ahalbidetuko duten ildo estrategikoak ezartzea, erakunde instituzional global eta integral gisa.
Kontzientzia sortzea eta Zuzendaritza Taldeak eta Talde Eragileak indartzea, hezkuntza-taldeen bultzatzaile izan daitezen, ikasleekin ondoezen eta emozioen inguruan lan egiteko, arazoak gatazka-su bihurtu aurretik, haien ongizate emozionala bermatuz.
Ikasleei emozioak kudeatzeko tresnak eta baliabideak ematea, desoreka emozionalak prebenitzeko eta ongizate emozional eta osasun integral handiagoa sortzeko.
Ikasleak orientatzea beren energia maitasun-sormenaren zentzuan zuzen dezaten.
Gure ekintzen inpaktu globala eta erantzukizun pertsonala kontuan hartzen dituen ikuspegi ekosistemikotik lan egitea.
Abian jarri PEA ardatza: pentsamendua-ekitea.
Dimentsio mentalaren eta emozionalaren arteko sinergia-zirkuituak sortzea (sentipenezkoa izatea), barne-kongruentzia sortzen duten eta mundua hobetzen duten ekintzak bultzatzeko.


 

Zeharkako ardatzak, "Hiru hankako taburetean" oinarrituak, honako hauek dira:

- Nirekin harremana
- Beste pertsonekiko harremanak
Munduarekiko/ekosistemarekiko harremana

Hauek dira aurreikusten diren arloak:

- Lurraldeak
- Energiak
- Klima
- Loturak 


Klikatu irudian dokumentua ikusteko.

 
 
 

 


 

Bigarren Hezkuntza

Bidaia emozionala nire bizi-kosmosera

Hezkuntza Sozio-emozionala Bigarren Hezkuntzako esparruan

"Bidaia emozionala nire bizi-kosmosera. Hezkuntza Emozionaleko eta Tratu Oneko Programa Bigarren Hezkuntzan"

Material didaktikoa Káeruk sortu du. Era berean, esparru teorikoa Eva Bach pedagogoak landu du.
Proiektu osoa lotzen duen haria bidaia baten ibilbidea da. Pertsona bakoitzak bere harreman-kosmosa aztertzeko gonbidapena.
Hauek dira hartzen dituen helburuak:
-Bidaia bat jarraitzea Izatea osatzen duten harreman guztien bidez, eta harreman horiek bakoitzaren Kosmosak sortzen duen eta kide garen bilbe hori sorrarazten dute.
-Barrutik kanporantz eta nire jatorriaren eta eman didatenaren aitorpenetik, nik aurrerago eskaintzeko daukadanaren proiekziora igarotzea.
-Joan-etorria, irtetea eta itzultzea, mugimendu pertsonal eta komunitario etengabean. Horrelakoa da bizitza.
- Zurrunbiloan dagoen mugimendu organiko bat erraztea, non dena lotuta dagoen.

Hala, proiektuaren zeharkako ardatzak hauek dira:
Autoezagutza: Nire buruarekiko harremana.
Gaitasun soziala: Gainerako pertsonekiko harremana.
Transgenerazionala eta belaunaldi barrukoa: nire sustraiekiko harremana.
Begirada Ekosoziala: Munduari egiten diodan ekarpena.

Klikatu irudietan dokumentuak ikusteko. 




 

 


 

Lotura interesgarriak