Convenio Tiempo fuera - Convivencia
Kanpo Lana Programa
Kanpo Lana Programa
Kanpo Lana programa prozedura bat da, helburua duena bizikidetzaren kontrakoak edo harentzako oso kaltegarriak izan daitezkeen jokabideei erantzuteko, ohi bezala ikastetxetik kanporatu beharrean, neurri eraginkorragoak eta hezigarriagoak eratzea: erasoa jasan duenaren aldeko neurriak, ikasleen gogoeta eraginen dutenak eta balioak erakutsiko dituztenak, ikasleen alderdi positiboak indartuko dituztenak. Programaren funtsa da ikastetxera joan beharrean, gizarte arloko entitate batera joatea, heziketa lan bat egitera. Entitateak prozesuaren egunez egunekoa kudeatzen du eta ikastetxeak darama haren kontrola. Programa ikasle bakoitzarentzat pertsonalizatua da.
Legearen ikuspegitik, ikastetxera joateko eskubidea galtzea da eta, horregatik, familiaren onarpena behar du. Nafarroako Gobernuaren eta entitate lankideen artean adostutako prozedura da, hitzarmen bidez –entitate publikoen kasuan– edo akordio bidez –entitate pribatuen kasuan–. Erantzukizun zibila entitate lankidearena da.
10/2021 Foru Agindua, Kanpoko Denbora Programaren esparru-hitzarmena arautzen duena
Lehen laguntza
-
"Kanpo Lana" programak elementu erreparatzaile bat sartzen du bizikidetzaren aurkako jokabideak zuzentzeko prozeduran, eta ikasleei aukera ematen die erakunde laguntzaileren batean lankidetzan aritzeko, enpatia sustatzen duten gizarte-jarduerak eginez.
-
"Kanpo Lana" programa esparru-akordio bat da, Nafarroako ikastetxe publiko guztiak biltzen dituena, eta laguntzaile izan nahi duten entitateak atxiki dakizkioke.
-
Programan ikasleek eskola-jarduerak egingo dituzte: 1. Ikastetxearen barruan, irakasle batekin eta/edo hezkuntza-komunitateko beste kide batekin. 2. Ikasleek erakunde laguntzaileen jardueretan parte hartzea eta laguntzea.
Protokoloak eta legedia
-
Jardueren laburpena
Legedia
Jarduteko jarraibideak
Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak, hainbat erakunde publiko eta sozialekin elkarlanean, programa bat jarri du abian, bizikidetzaren aurkako edo kalte larriak eragiten dituzten jokabideen ondorioz ikastetxeko klasera edo bestelako jardueretara joateko eskubidea eteteko neurria ordezteko, neurri horiek aplikatzeak ez baitu beti nahi den eragina izaten ikasle batzuen portaeran.
Ekimen honen bidez, zenbait jokabide disruptibo zuzentzeko ohiko prozeduran osagai positibo bat sartu nahi da, eta ikasleei beste ingurune batzuetan elkarrekin bizitzeko aukera eskaini nahi zaie, haien lankidetza ekarriz.
Beraz, hitzarmen honen xedea da hezkuntza-lan alternatibo bat egitea ikastetxeko Bizikidetza Araudia aplikatuz gizarte-jarduerak egitea aurreikusten duen hezkuntza-neurri bat aplikatzea egokitzat jotzen den ikasleekin, honako helburu hauekin:
1. Ikasleak hezten laguntzea, eta, hala dagokionean, eragindako kaltea konpontzeko eta bizitzarako trebetasunak hobetzeko hezkuntza-neurriak aplikatzea.
2. Eskoletara edo ikastetxeko beste jarduera mota batzuetara joateko eskubidea etetea hezkuntza-neurri gisa aplikatu zaien ikasleei, bizikidetzaren aurkako jokabideak edo elkarbizitzarako kalte larriak dakartzatelako, neurri horretara ohitzea saihestea, eta hori hezkuntza-neurria eragin duten jokabideak indartzeko balio izatea. Ikasle batek klasera edo bestelako jardueretara joateko duen eskubidea etetea neurri bat da, eta baliteke horrek eragin duen jokabidea ez aldatzea eta, are gehiago, gai akademikoekiko interesik eza bultzatzea.
3. Alderdi konstruktibo bat sartzea ikasleen bizikidetzaren aurkako jokabideak edo oso kaltegarriak gertatzen direnean hartu beharreko hezkuntza-neurrietan, erakunde laguntzaileen jardueretan lagundu eta lagundu dezaketen beste ingurune batzuetan elkarrekin bizitzeko aukera eskainiz.
4. Ikasle horiei beste gizarte-errealitate batzuk erakustea, errealitate horietan inplikatzea eta haien erantzukizuna sustatzea.
5. Parte hartzen duten ikasleei gizartearentzat erabilgarri izateko eta sentitzeko aukera ematea, eta komunitatearen mesedetan lan egitea.
6. Beren ikasketekin motibatu eta etorkizunean orientatuko dituzten hainbat jarduera erakustea, estereotipoak hausten lagunduko duen hezkidetza-ikuspegia barne.
7. Ikasle horiei beren bizi-proiektua eraikitzeko dituzten kezkak ezagutzen laguntzea.
Lotura interesgarriak
Erakunde laguntzaileak
-
Esclerosi Anizkotza Nafarroa
Visitar web -
Gizain Fundazioa
Visitar web -
Asociación Navarra Nuevo Futuro
Visitar web -
Hospital Ntra. Señora de la Caridad de Tafalla
Visitar web -
Clínica Psiquiátrica Padre Menni
Visitar web -
Fundación FUNDAGRO
Visitar web -
Fundación Carmen Bellido
Visitar web -
Adisco (Integración Social y laboral para personas con discapacidad)
Visitar web -
Fundación San Francisco Javier-Centro Padre Lasa
Visitar web -
Txantrea KKE
Visitar web -
Barañaingo plataforma soziala
Visitar web -
Distrivisual
Visitar web -
Anfas Pamplona
Visitar web -
Residencia Nuestra Señora de Gracia- Tudela
Visitar web -
Fundación Tudela Comparte
Visitar web -
La casita. Federación Siñarzubi
Visitar web -
Idea Servicios Sociosanitarios
Visitar web
EREMUAREKIN LOTUTAKO MATERIALAK