Transexualitatea

Transexualitatea

Transexualitatea


Hau dio Nafarroako transexualitateari buruzko hezkuntza-protokoloak: “Sexu- edo genero-nortasuna bizitzan zehar eraikitzen da; norberaren auto-kontzeptuaren bidez eta inguruko pertsonek nortasun horretaz duten pertzepzioaren bidez egituratzen da, eta lehen haurtzarotik beretik egonkorra izan daiteke. Beraz, gerta daiteke haurtzaroan agertzea jaiotzeko unean esleitutako sexuarekin bat ez datorren genero nortasuna. Kasu horretan ari gara transexualitateaz”.

Bizikidetzaren aholkularitzaren ardura ikastetxe eta familiei aholkua ematea da, horretan espezializatutako entitate batekiko hitzarmen baten bitartez.

Protokoloak____gai hauen inguruko argibideak eskaintzen ditu:

1. Transexualitate egoera komunikatzea eta identifikatzea.

2. Ikastetxean hartu beharreko antolaketa neurriak.

3. Hezkuntza-komunitate osorako prestakuntza plan integrala.

4. Eskolako diskriminazio eta jazarpeneko kasuen aurrean hartu beharreko neurriak.

Transexualitate gaiaren inguruko legedia:

Lehen laguntza

  1. LGTBI pertsonen gizarte-berdintasunerako 8/2017 Foru Legearen helburua da lesbianen, gayen, bisexualen, transexualen, transgeneroen eta intersexualen (LGTBI+) eskubideak garatzea eta bermatzea, eta pertsona horiei diskriminazio- eta indarkeria-egoerak saihestea, Nafarroan sexu- eta afektibitate-aniztasuna askatasun osoz bizi ahal izateko.

  2. Hezkuntza-protokoloa Lege honetako Lege honen 29. artikuluan, honako esku-hartze hauek aurreikusten dira: 1. Transexualitate-egoera bateratzea eta identifikatzea. 2. Ikastetxean hartu beharreko antolamendu-neurriak. 3. Hezkuntza-komunitate osorako prestakuntza-plan integrala. 4. Eskola-diskriminazio eta -jazarpen kasuetarako neurriak.

  3. Igarotze-prozesuari harrera egiteko plan bat egingo da, betiere kasuaren berezitasuna kontuan hartuta, honako alderdi hauei dagokienez: legezko ordezkarien xedapena, gizartearen onarpen-maila ikasgelan eta ikastetxean (bizikidetza-planak arautua) Adingabearen egoera emozionala eta bizi-egoera transexualitate-egoeran. Neurri posibleen espektroak hezkuntza-esparruko jarduera-prozeduren eremuak, irakasleentzako prestakuntza, familientzako zabalkundea, ikasleentzako tutoretzak eta ikastetxearen ideiarioak sexu-aniztasunarekin duen konpromisoa estaliko ditu.

Protokoloak eta legedia

  • Aholkularitzaren esku-hartzeen bilakaera urte hauetan:

      2012-13 13-14 14-15 15-16 16-17 17-18 18-19 19-20 20-21 21-22 22-23
    Transexualitatea 0 0 0 11 11 26 24 8 13 22 23

     

    1. TRANSEXUALITATE-EGOERA JAKINARAZTEA ETA IDENTIFIKATZEA

    a) Adingabe emantzipatugabearen legezko edozein ordezkarik jakinarazi ahal izango dio ikastetxeari.
    b) Horren berri eman ondoren, Zuzendaritza Taldeak informazio hori helaraziko die ikaslearen irakasleei eta ikastetxeko orientazioaren arduradunei.
    c) Irakasleek identifikatzen badute, Zuzendaritzak bilera bat proposatuko die adingabearen legezko ordezkariei. Bilera horretan, ikusitako gertakarien berri emango da.
    d) Edozein kasutan, Zuzendaritzak bilera bat proposatuko die adingabearen legezko ordezkariei. Bilera horretan, hezkuntza-premiak identifikatzeko eta ikastetxean garatu beharreko jarduerak zehazteko prozesu bat hasteko aukera planteatuko da.
    e) Adingabearen hezkuntza-premiak identifikatzean, hezkuntza-sistematik kanpoko beste baliabide espezializatu batzuen esku-hartzea behar duen arazo edo zailtasunen bat antzematen bada haren garapen pertsonalean eta sozialean, lege-ordezkariei baliabide horiei buruzko aholkularitza emango zaie.
    f) Komunikazio- eta identifikazio-prozesuetan, adingabearen intimitaterako eskubidea bermatuko da, eta konfidentzialtasun osoz tratatuko da transexualitatearen komunikazioa eta emandako elkarrizketa eta informazioen edukia.

    2. IKASTETXEAN HARTU BEHARREKO ANTOLAKETA-NEURRIAK

    Igarotze-prozesuari harrera egiteko plan bat egingo da, betiere kasuaren berezitasuna kontuan hartuta, honako hauei dagokienez:
    Legezko ordezkarien xedapena,
    Gizartearen onarpen-maila ikasgelan eta ikastetxean (bizikidetza-planak arautua)
    Adingabearen emozio- eta bizi-egoera transexualitate-egoeran.

    Neurri posibleen espektroak hezkuntza-esparruko jarduera-prozeduren eremuak, irakasleentzako prestakuntza, familientzako zabalkundea, ikasleentzako tutoretzak eta ikastetxearen ideiarioak sexu-aniztasunarekin duen konpromisoa estaliko ditu.

    3. PRESTAKUNTZA PLAN INTEGRALA

    a) Irakasleen prestakuntza
    b) Administrazioko eta zerbitzuetako langileen prestakuntza
    c) Gurasoen prestakuntza: guraso elkarteen laguntzarekin.
    d) Esku-hartze pedagogikoa ikasgelan: Giza sexu-egitatearen aniztasuna ezagutzeko eta sustatzeko programa bat garatuko da. Programa horretan transexualitatea beste dibertsitate-gertaera bat bezala agertuko da.
    e) Aholkularitza espezializatua eskainiko da, ikasgelan ikaslearekin transexualitate-egoeran lan egiten duten pertsonek adingabeari laguntzean sor daitezkeen beharrak edo zailtasunak kontrastatu ahal izan ditzaten.
    f) Helduekiko prestakuntza eta aholkularitza nahiz ikasgelako esku-hartzea Hezkuntza Sailak ematen du, haur eta gazteen transexualitatearen errealitatea berariaz ezagutzen duen sexologiako profesional baten bitartez.
    g) Transexualitate-egoeran dagoen ikasleren bat izateagatik esku-hartzea eskatzen duen ikastetxe bakoitzari, adingabe transexualen gurasoen elkarteak sustatutako zentroen sarea badela jakinaraziko dio Hezkuntza Sailak.

    4. ESKOLA-DISKRIMINAZIO ETA -JAZARPEN KASUETARAKO NEURRIAK

    a) Hezkuntza-komunitateko edozein kidek ikaslearen aurkako eskola-jazarpenaren, indarkeriaren edo tratu txarren egoeraren berri badu edo egoera horren susmoa badu, tutoreari, ikastetxeko orientazioaren arduradunari edo zuzendaritza-taldeari jakinarazi beharko dio. Nolanahi ere, informazioaren hartzaileak Zuzendaritzari jakinaraziko dio beti, eta hark eskola-jazarpenaren protokoloa aktibatuko du.
    b) Beharrezkoak diren neurriak ezarriko dira, ikastetxeko Bizikidetza Planean jasoko direnak, gerta daitezkeen diskriminazio- edo jazarpen-jokabideei aurrea hartzeko eta horietan esku hartzeko, eta horien artean dago dagozkion protokoloak aplikatzea.

     

    c) Transexualitate-egoeran dauden ikasleen aurkako edozein eraso fisiko edo psikologikoren, mespretxuren edo irainen aurrean, ikastetxeko zuzendaritzak protokolo honi eta eskola-jazarpenari jarraiki esku hartuko du, eta horren berri emango dio Hezkuntza Ikuskaritzako Zerbitzuari.
    d) Familiak ikaslearen sexu-identitatearekiko duen jarreragatik tratu txarren zantzuak hautematen diren kasuetan, legez aurreikusten den moduan jokatuko da tratu txar psikologiko, fisiko edo hitzezkoetarako, kasu horietan legeak aurreikusten duenaren arabera.

Transexualitatea - Lotura interesgarriak